Pazar, Mart 04, 2012

Kafası Karışık Bir yazı

Düşüncelerin sınırlarını merak ediyorum.Düşündüğün ve çok yoğun düşündüğün şeyin içinde misindir aslında?Yoksa sadece düşünmek beynin kıvrımları arasında gelişen kimyasal bir durum mudur? Umurunda olmayan şeylerin günlerce rüyalarında olmasına ne demeli ya? Ya da deli gibi aklından çıkmayanın bir kez bile rüyana gelmemesi nasıl bişeydir?
Vardır bir psikiyatrik açıklaması biliyorum.Ama ben daha psikiyatri biliminin bile bilmediğini bilmek istiyorum.Çünkü konuştuğum hiçbir doktor ya da psikolog arkadaşım bu konuda kafamda bir lamba yakmadı..
Daha lisedeyken takmıştım bunları kafama,sürekli elimde "psikiyatristin el kitabı"diye bir kitap dolaşırdı.Belki anlattıkları benim o dönem okuğum kitapların içinde vardı bilemiyorum.Ondan bana ilginç gelmez anlatılan.
Oysa ben her dimağın,her rüyanın,her hayalin,her kabusun ve her umudun parmak izi gibi kişiye has olduğunu düşünürüm.Bilimin doğası gereği ölçümlemelerden gelen çıkarımları genele "söylenebilir" kılmak durumun kaçınılmaz sonucu.Burada sorun yok zaten.
Konuyu çok bilinen şu lafa; "kişi kendinin doktorudur" lafına getirmek istiyorum.Kendini dikkatle dinler,izlersen aslında bedeninde ruhunda sana istediğin cevabı veriyor.
Tam da bu nokta da o cevabı duymak isteyip istememen giriyor devreye.
İşte bu sebepten çoğu zaman biçare kendimizi dinlemez,haykırdıklarına sağır oluruz.Bu zamanla tavrımıza siner kemikleşir ve aslında ne aradığımızı,ne istediğimizi,bizi neyin sona ya da başa götürdüğünü bilemeden öylesine gideriz.Yol gider kör gider misali..
Bir de tam tersi bir durum var tabii.Bu kadar çok dinlersen sonun hayırlı olur mu? :)
Bedenini çok dinlersen,hastalık hastası olabilirsin,ruhunu çok dinlersen başka bişey.
Karar...her işte olduğu gibi bu işte de karar...Herşey kararında..Maddeden kopmadan,manaya gömülmeden.İnsan olmanın lüksünü yaşayarak.
Dozu her zaman tutturamıyor insan.Bazen kaçıyor işte.
O zamanlarda sözü sohbeti güzel birkaç dostla bir kadeh şarap ya da rakıya meze anılarla dağıtmak lazım kafayı.Ne de olsa insanız arasıra çakırkeyif uykuya dalmak her faninin hakkı :)

Hiç yorum yok: