Perşembe, Mart 15, 2012

Atıl İş Gücü Değil,Katıl Hatun Kişi

Çok sinirliyim...Çok...Yıllarca çalıştım,para kazandım,çalışan biri olarak nefes aldım.Yeni işler,yeni projeler ürettikçe beslendim.Sonra bile isteye hatta zorla hamile kaldım.Bayıla bayıla doğurdum.Seve seve büyüttüm.O benim tadımı çıkardı ben onun.Her uykusuna bağrımda uyudu..Ben onu kokladım o beni.Şim kocaman oldu.Aradan beş yıl geçti.Kızım büyüdü okula da gidiyor.Ne güzel değil mi?Ben de öyle düşünüyorum.E artık kızım bana daha az ihtiyaç duyuyor hadi ben bi çalışayım artık dedim.Sağa sola haber bıraktım.Bir kaç görüşme yaptım.
Benden istenen şu;" işe sabah gel,akşama kadar it gibi çalış.Sonra gerekirse mesai uzar,haa bu arada biz o kadar da zengin bi firma değiliz.Sana ancak şu kadar verebiliriz.Bu arada, cumartesi günleri hiç olmazsa yarım gün ofiste olursan çok iyi olur.Zira biz hepimiz buradayız..."
Ben sadece çalışmak istiyorum ya..Ben artık büyüdüm,tecrübelerim var,egolarım öldü sayılır,bir sürü projem var.Üretmek istiyorum,anne olmanın bana kattığı duyarlılıklarla oluşturduğum şeyler var.Bu kadar zor mu üretmek?
Konserve çalışmalardan bir hayır gelmiyeceğini anlamadık mı daha?Pek çok ofis çalışanı pc'nin başında akşama kadar "mış" gibi yapıyor.Oysa sosyal medyada cirit atıyor.Patronda bundan tatmin oluyor.Herkes birbirini kandırıyor.Sonuç odaklı iş diye bir şey var..Ne yaparsan yap,ne iş çıkarırsan çıkar sonuç x kadar mal satmaksa,y kadar rapor çıkarmaksa,z kadar data hazırlamaksa burada önemli olan işe yarayan bilgiyi çıkarma süren değil.Şeklin.
Evde yapılamaz mı bu?Home office çalışılamaz mı?Yarı zamanlı çalışılamaz mı?Hem kızıma baksam hem işimi yapsam.Bu sadece benim sorunum değil.Bu bencilce yazılmış bir yazı değil.Benim durmumda olan o kadar çok kadın var ki.Sadece anne olmak istediği için pek çok şeyden vazgeçmiş,kendi olmaktan çıkmış..
Devlet evde ki atıl işgücünü harekete geçirmeli.Büyük firmalar bu konuda öncülük etmeli.Yazılı ve görsel medyada bu iş dillendirilmeli,anlatılmalı.Bir toplumsal yapılanma şeklini almalı.Zeki, çalışkan,tecrübeli,macera peşinde koşmayan bir sürü insana ışık olmalı.Bu olmalı..
Ne bileyim kızgınım işte.Ben sade vatandaş olarak bunları düşünebilirken,kitlelere yön veren otoritelerin bunları düşünmemesi zoruma gidiyor..
Hadi hayırlısı bakalım.....

1 yorum:

ozlemsonmez dedi ki...

oldukca guzel , gercekci, uyarıcı ve kayda deger bir yazı :)