Çarşamba, Kasım 30, 2005

en erken yilbasi yazisi

Yilsonu geliyor, cok degil on gun sonra kutlama teraneleri baslar.Yilbasi saciniz nasil olsun,ne giyeceksiniz, he-she-it dergisinden yilbasi makyaji,kirmizi donlarin her cesidi ..
Aslinda guzel elbette.Insanlarin bir bahane bulup eglenmeleri savasmalarindan iyidir.Ancak anlamsiz abartili kutlamalar pek bir siritiyor olanlari izlerken.
Mesela hep seyi dusunmusumdur ,bir dugun salonunda ya da diskoda insanlarin tam costugu saatlerde pistin ortasinda danseden insanlarin uzaydan bi yerden seyredildigini dusunurum.İlkel kabilelerin torensel danslarindan cok da farkli bir goruntu yoktur heralde.Bana komik gelir hep.O grubun icinde olamamaya calisirim.
Mesela yılın son on saniyesi 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 yiiihuuuuuuuuuuuuuuu......!!!!!!!!!!!!
Mutlu yillar, cilginlar gibi ziplamalar..Neye zipliyoruz biz simdi?Neyi kutluyoruz.Kendimizden gecmiscesine hareketler yapmamiz icin ne oldu?Ya da icip kendimizden gecmemiz icin yilbasi sart mi? Elbette ben de her yil icinde oldugum sosyal grubun gerekleri dogrultusunda bir yilbasi organizasyonuna katiliyorum.Evde olanlarindan nefret ediyorum.Disarda olanlari daha cok seviyorum cunku bana dusen sadece eve gelip yatmak.Obur turlu ya evime gelenlere hizmet etmeliyim ya da hizmet edeni yalniz birakmamak icin sarhos kafa ile servis acip toplamaliyim.Ama disarda biyerde bu vicdani sorumlulugum olmadan kendi ruh halime gore geciriyorum bir sekilde.
Aslinda sozun ozu herkesin bir gune ayni misyonu yuklemesinden hoslanmiyorum.Hepimizin ayni seyi ayni anda hissetmesi imkansiz ..Gerek de yok zaten.Ogun eglenmek zorunda olmayi sevmiyorum.Eglenmek istiyorsam eglenirim bununda bir kriteri yoktur.
Simdi kafamda yillardir yapmak istedigim ama basaramadigim yilbasi hayalim yine canlaniyor yavas yavas.
Yilbasi olmus, biz evdeyiz,kutlama mesajlari yok..Kapi calmiyor..Televizyon acik evde cerezim ickim,herseyim var .Ustumde de pijamalarim.Gurultu yok.Abajurlarim acik, tepe lambam kapali, evim sicak ,biz mutluyuz.Hatta menude sebzeli bir yemek var et degil.Mezelerle karnimiz doymus bile.Canimiz istedigi zaman uyuyacagiz...
Ama belki haftaya bir bara gidip eglenme planlari yapariz..Sabaha kadar dans ederiz kimbilir...?

2 yorum:

zehra dedi ki...

bu yılbaşı olayı yaklaştıkça benim de içim daralıyor. çok saçma yaa. yani 1 sene daha yaşlanınca ne oluyor biz niye kutluyoruz niye havalara sıçrayıp manyak gibi para harcıyoruz. yok ya millet para kazanmak için uydurup uydurup harcatıyor bize. kutlamıycam ben kardeşim:p

Gün dedi ki...

bende sevmem anlamam neden bağırıp çağırıp kutlandığını :)