Pazartesi, Aralık 26, 2005

Blogu okuyanlar az çok bilir.Sanırım en erken yılbaşı yazısını ben yazmıştım.Ve orada demiştim ki; "evde olmayı sevmiyorum,ne kendi evimde ne başkasının evinde.sarhoş kafa ile ne hizmet etmek ne de hizmet edene yardım etmek istemiyorum."
Evet tam olarak bu kelimeleri kullanmasamda içeriği buydu yazımın.Şimdi arkadaşlar büyük lokma ye ama büyük konuşma konulu yazımızda zurnasının düt dediği yere geldik.
:)))
İhale bana kaldı.Sen tut yılbaşı kutlamalarından hoşlanmıyorum de,evlerde olmaktan hoşlanmıyorum de.De babam de.Sonrada yılbaşını "tam da hülyalarında ki gibi" geçir.Kutla demedim dikkatinizi çekerim.
Şimdi hemen yanlış anlanacak bir konuyu yanlış anlaşılmadan netleştirelim.Biiirrrrrrr, Allah'a şükür konukseverim.Bunu beni şahsen tanıyan herkes bilir.İkiiiiii, evimde insanlarla sohbet etmek iyi vakit geçirmek, onların gönlünü almak ,lezzetli ikramlarda bulunmak benim için keyif.Ama tüm bunlar benim bu konu hakkındaki fikirlerimi değiştirmiyor.Zaten arkadaşlara söyledim benden yılbaşı için çam ,süs, noel baba figüründe bişey beklemeyin ,tavır olarak karşıyım dedim.Çünkü bunlar bizim kültürümüze ait figürler değil.Şimdi okuyanlar belki fazla protest bulabilir ama anlamsız buluyorum ne yapayım.?Daha geçen yıl bu gibi görsel zevk veren masum objelerin zararsız olduğunu düşünürken, bu yıl bunun özentiden öte bir şey olmadığını ve bize dayatılan bir kültürün mecburi etkinlikleri olarak yorumluyorum.Eh değişmeyen tek şey değişimin kendisidir değil mi ya?
Ben de bu konuda artık böyle düşünüyorum.Kendi kültürel mirasımızla ilgili kafa ütülemeyeceğim ama özgün olmanın başarılı olmanın önemli bir parçası olduğunu söylemek isterim.
Her neyse belki yılbaşı çıkıntılığımda bundandır.Dedimya konukseverim aslında.Konuksever olduğumuda o gün çalışacak olmama karşin eve gelip yapacağım mezeleri kaafamda tasarlamamdan ve tavuğu iç pilavlı mı yoksa fstık lı üzümlü mü yapsam onu düşünmemden çıkarıyorum.
Ben evime gelenlerle iyi vakit geçirir, içerim sohbet ederim,onlarda yılbaşını kutlar.Böylece ortayı bulmuş oluruz.Nasıl iyi fikir değil mi?

Hiç yorum yok: