Cumartesi, Aralık 03, 2005

GOL KENARINDA KAHVALTI YAPALIM MI?

Bu ctesi gecesi disari cikmak istemiyoruz.Tembel tembel takiliriz belki.Yine de son andaki bir telefon butun akisi degistirebilir.Ama su anda plan bu..Oysa pazar icin cok hos planlarimiz var.Sabah daga cikacagiz.Gol kenarinda kahvalti yapip belki yuruyus yapariz.Sonra da aksam ustune yakin saatte yoruldugumuz bir zamanda ormana nazir bir kir lokantasinda yemek yiyecegiz.
Kulaga ne guzel geliyor di mi.?Ben de anlatirken pek bir hosuma gidiyor.Ama benim otla,bortu bocekle iliskim en cok iki saat bilemedin uc saat surmeli.Ondan sonra ben de bir sikilma,bir yorgunluk duygusu basgosterirki uff uffff.Eger oyalama konusunda mahir iseniz bir saat daha cekebilirim.Sonrasinda evimden aylardir uzakmisim gibi bir ozlem baslar.Kuru ve tozsuz bir ortam.Cesmeden akan su,kullanilabilir temiz tuvalet.Aninda ulasılabilir firin,mikrodalga,bulasik makinasi, televizyon.Insanlarin dogaya kacisini bir turlu anlayamiyorum.Eger bizim icin uygun yasama ortami ormanlar olsaydi yerlesim merkezleri kurulmazdi.Dereden su alir,avladigimiz kusu pisirir sonra da bir kuytuda uyurduk.Ama belliki biz boyle bir yasam icin uygun bir yaratiklar degiliz, oyuzden zaman icerisinde isleri biraz daha buyutup kent yasamina donmusuz.
Aslinda benim doga asiklarina bir itirazim yok.Bende etrafta cicek ,hayvan ,cam kokusu seviyorum ama bu benim kent insani olmami engellemiyor.Ben istiyorum ki peyzaji yapilmis bahcelerde oturalim.Agacli yollarimiz olsun ama ortası tas doseme ya da asfalt olsun.
Belki ben kent insaniyim.Ne kadar da dogal yasami istesem kentli ve 2000'li yillari yasayan bir insanin hakki olan her luksu yasamak istiyorum.Poyraz vurmus eller , dudaklar bana gore degil.Sadece el kremi ile yetinmek istemiyorum, tas firinda ekmegi sevebilirim ama illaki bunu ben yapmak zorunda degilim.Tas firinda ekmek yapan abilerimiz ne icin calisiyor degil mi.?
Kavalin sesine itirazim yok.Iyi bir muzik calarda "hotel california" dinlemeye yada ev sinema sistemi kurulmus bir odada "hayat guzeldir" i izlemeye kimse itirazi olmaz sanirim.
Neyse sadece bir gunluk doga yuruyusu icin bu kadar vidi vidi yeter.Aslinda arkadaslarimin basinin etini yememem icin size icimi dokmem gerekiyordu.Ama bu kadarida fazla.Benim su yaptigima kent insani yorumu denmez, bir tembelin kendini kurtarma cabalari denir.Yuh artik.En iyisi susup bir gun de olsa bunu yasamaya calisayim.Belki severim.
Off ya mecbur muyum? Evet mecburum.Sevgili esim bundan cok keyif aliyor ve islerinin cok yogun oldugu su gunlerde boyle bir degisiklik ona iyi gelecek.Belki biraz olsun rahatlayacak.
Simdi susuyorum ve yapiyorum.Pazartesi olanlari anlatirim.Herkese iyi bir haftasonu diliyorum.

1 yorum:

zehra dedi ki...

olsun olsun iyi gelir arada doğaya açılmak. git sen. temiz hava alırsın işte. bütün gün o havasız ofislerde oturmak mı ki kent insanı olmak gülüm benim.