Perşembe, Aralık 15, 2005

Kitabinin kapagini kapatti, arkasina yaslandi.Pencerenin onundeki koltugundan dogrulmadan sokaga bakti.Gelip gecen insanlari,kosturanlari izledi.Kalktı kendine bir kahve yaptı.Evin bu sesizligini ozlemisti.Tekrar koltuguna oturdu.Kitabini acti ,ama okuyamadi.Acik halde oylece dizinin ustune birakti .Her an okuyabilirmis gibi.
Coktandir aklini kurcalayan minibus isini dusunuyordu.Su kiza elden dusme bir minibus alsam dedi.Alir almasina da kocasi birakirmi ki haline?Gerci kizin yapmak istedigide pek kolay bisey degildi.Minibusu kesip parcalayip bir okulun onunde sandivic satacakmis.Aslinda yapardi yapmasina kizina cok guveniyordu.Ama bilemiyordu nasil olacak.Kiz cocugu ne de olsa simdi akillisi var delisi var.Kocasi adam degilki basinda dursun.Gidip ben mi dursam alisana kadar dedi.Sonra vazgecti kız buna hic yanasmazdi.Ben cocuk muyum baba derdi.Kaslari hemen catilirdi.Hic dayanamazdi o da.Kizina hic dayanamazdi zaten.Oglan da kiymetliydi ama kiz bambaskaydı.O'nun uzulmesine hic dayanamazdi.Kucukkende oyleydi hep ustune titrerdi.Gecirdigi atesli hastalıktan heralde dedi kendi kendine.
Sonra tekrar minibus alma isini dusunmeye basladi.Soyle kirmizi alayim dedi.Bugun sanayiye gideyim Salih Usta ile konusayim.O bulur bana biseyler.Eli kitabin kosesindeki sayfalari tirtikliyordu ama farkinda degildi.Kirmizi cok sever dedi.Sonra cok mu dikkat ceker acaba dedi.Sonra cekecek tabii o bir dukkan olacak ne kadar cok dikkat çekerse o kadar iyi olur dedi.Kocasi adam olsaydi dikkat ceksindi nolacakti.Ama adam adam degildi.Ne buldu ki bu kiz bunla evlendi.Bak coluk cogugada karisamadi.Oyle geziyorlar bekar gibi ortada.Neyse bu is onu biraz oyalar.Ogleden sonranin planini yapti kafasinda, bu arada kahvesi bitti.Masaya birakti.
Kitabi bir daha aldi eline.Biraz okumustu içi gecti ,ki uykuya daldi.Basi geriye dustu.
Dusunde bos bir alandaydı.Ayagindan bagli gibiydi ama degildi.Bir yere gidecekmis gibi hissediyordu ama oylece kalmisti o alanda.Adim atti, yurudu ama zorlandi ayagi neye takiliyordu.Gokyuzu bembeyazdi.Tuhaf geldi ona ama asil rengini hatirlamiyordu.Bir tarafa yoneldi yurumeye basladi, ayagi aciyordu.Durmadi kirmizi minibusu ariyordu galiba.Niye ariyordu peki?Kirmizi minibuse ihtiyaci yoktu ki.Bulmak icin dayanilmaz bir arzu duyuyor ama niye aradigini bir turlu cikaramiyordu.Uykusunda bir iki kipirdadi ici daraldi.Goruntu kafadinda geldi gitti.Derin bir nefes alip aniden gozunu acti.Kalbi aciyordu.Elini kalbinin ustune koydu.Ayaga kalkti bir bardak su aldi.Oturmadan once radyoyu acti.Tekrar koltuga oturdu.
Simdi cikayim en iyisi dedi.Saate bakti ogleye geliyordu.Yuksel gelsin de cikayim merak eder simdi dedi.Olmazsa kizla kocasini alir oyle giderdi sanayiye.Ne de olsa O'na alinacakti.Gormesi ,fikir vermesi iyi olurdu.Yoksa surprizmi yapsam dedi.Minibusu alsa boyatsa icini dosese sonra gosterse.Gamzeleri cikardi gulmekten.Hemen sarilirdi babasina.Evet evet dedi surpriz yapayim.Olmazsa aksam annesi yemege cagirsin sohbet sirasinda nasil bir sey istedigini agzindan alayim istedigi gibi olsun.Hatir icin kullansin istemezdi ne de olsa.Ekmek teknesi yapacakti.Guldu kendi kendine okut et.Mimar yap.Gitsin sandivic satsin.Deli kiz...
Kapi acildi o sirada kadin iceri girdi.
-Merhaba Muhsin dedi.
-Merhaba hanim hosgeldin.
-Hosbulduk.Ne yaptin bakalim ben yokken?
-Hic kitap okudum kahve ictim ,radyo dinledim.Sen ne yaptin?
-Gittim bankaya talimati yazdırdım.Bundan boyle faturalar icin ugrasmayacagiz otomatik odenecek.Ondanda kurtulduk.Iyki oglani dinledik.Bankada kiz anlattida ne kadar kolay olacak islerimiz.Aferin bu cocuga.Keske sen de gelseydin hava cok guzeldi.Yurumus olurduk seninle.
-Yok yok iyi oldu boyle.Hem ben ogleden sonra cikacagim.Ustumu degistirip geleyim ben.
-Yemek yemeden nereye cikacaksin simdi?Dur sofrayi hazirlayayim.Birseyler yiyelim sonra nereye gideceksen git.Sen acliga dayanamazsin.
Adam guldu.
-Ben acliga dayanamam evet , balik ekmek yesem nolur sanki.Sokaktan birsey yemeyeyim diye boyle yapiyorsun biliyorum.Aksama balik ekmek yapsana hanim.Soyle fukara keyfi yapalim senle.
Kadinda gulumseyerek onu dinliyordu.
-Tamam canim yaparim dedi.Sokaktan yeme de sen ben ne istersen yaparim.
Adam icinden ,kizin sokakta sandivic satacagini duysa, hele birde babasininda isbirligi yaptigini bilse ikisinide tefe koyardi.Kendi kendine gulumsedi.
Adam iceri uzerini degistirmeye gitti kadin oglen sofrasini hazirladi.Radyoda fasil vardi.Kadin ona mahalleden haberler verdi ,adam dinledi.Fasil dinlediler yemekler bitti.Meyveler yendi.Adam artik kalkayim sonra gec kalacagim dedi.
Kadin merakla gulumsedi.
-Hayrola? ne bu telas nereye gec kalacaksin sen bakalim.
Kadin icinden uzun zamandir ilk kez bu kadar keyifli dedi.Sevindi.Bu sevincin nedenini merak ediyordu.Yemegide istahla yemisti.Aksama balik ekmek istemisti.Cok guzel birsey olmali dedi.
Adam;
-Aslinda sana soylesem mi soylemesim mi bilmiyorum.Dedi.Gulumsuyordu.
Kadin;
-Soyle bakalim neymis bu sir dedi.
-Engel olmak, karismak cocugun basinin etini yemek yok ama.Bilmiyormus gibi davran soz mu?
-Sen bi anlat bakalim karar veririz sonra.
İcinden oglana motosiklet alacaksa kiyameti koparirim diye gecirdi.Adam;
-Anlatmam o zaman Yuksel dedi.
Hic bilmemekten daha iyidir deyip soz verdi kadin.
-Sanayiye cikacagim bugun dedi.Salih ustanın yanına.
Kadin meraklandi.
-Niyeki dedi
Minibus alacagim bi tane.Daha dogrusu bakacagim daha alacagim diye bisey yok.
Kadin hicbisey anlamamisti.Yoksa basa mi donduk dedi icinden, korktu.
-Sandivic dukkani yapacagiz.
-Yapacaksiniz??? Kimle?
-Bak Yuksel karisma nolur icinde kalmasin cocugun.
-Aykut'lamı dedi kadin? Ici urperdi birden.-
-Yok be haniimmm Sevgi ile...........
Dedi ve merakla esinin yuzundeki ifadeyi izlemeye koyuldu.
Kadin oylece adama bakiyordu.Yuzunde hayal kirikligi,saskinlik,aci hersey vardi.Ama yasli adam bunu farkedemiyordu.Sadece merakla kadinin agzindan cikacak sozleri bekliyordu.
Kadin bir koltuga oturdu.Adamin yuzune hala ayni ifadeyle bakiyordu.
-Muhsin dedi boguk bir sesle.Lutfen otur canim.Adam oturdu ama bir anlam veremedi.Kadin konusamiyordu.Konusmak icin cabaladigi cok belli idi.
Adamsa hicbirsey anlamamisti.Biraz zaman gecti.Adam korkmaya basladi.Kadin ayaga kalkti.Mutfaga gitti.Adamin ilaclarini getirdi adama verdi.Kadinin elleri titriyordu.Adam ilaclari aldi yuzunde savunmasiz ,suclu bir ifade vardi.
-Otur canim dedi.Once senle Teoman Bey'e gidelim sonra gidersin sanayiye.Adamin cani sikildi ama belli etmedi.Kiza surpriz bir gun gecikmisti.Ama Yuksel Hanıma karsi koyamazdi.
Arkasina yaslandi direnmeyecekti.Zaten bir halsizlik cokmustu ustune,uykusu geldi gozleri kapanir gibi oldu.
-Ben dedi biraz kestireyim oyle gidelim olur mu?
Basini sallamakla yetindi kadin sofrayi toplarken.
Adam kanepeye uzandi.Uyumustu bile.
Kadin telefonu kaldirdi numarayi cevirdi.
-Aykut..oglum..evet oglum benim.Yok iyiyim cocugum.Derken sesi boguldu.Tekrar toparlandi.Aykut oglum baban yine eskisi gibi oldu.Yine basa donduk Aykut.Teoman Bey'i ararmisin oglum.
-Tamam oglum ben iyiyim yok merak etme ama babani bi goturelim yavrum klinige.Yok Aykut kaldiramiyorum.Benimde icim yaniyor.Ondokuz ay sekiz gun oldu.Sevgi'nin yoklugunu kabul edemiyor.Keske kaza yaptigi gun bizide hastaneye goturseydin.Sadece ayaklarini gostermezdiniz bize .Aykut cok mu parcalanmisti ayaklari?Yuzu saglamdi di mi yavrum.?Keske hastaneye goturseydin be oglum.
Mezarini gecen hafta ziyaret etmislerdi daha.Ailece..
Ana yuregide dayanmiyordu ama bi yandanda esini idare etmek...
Daha zoru var mi ki diye sordu icinden.Oglunu uzmemek icin sesini toparladi.
-İyiyim evladim, baban uyuyor bir saatte kadar uyanir sen gel oglum..Tamam bekliyorum.
Telefonu kapatti gozlerini sildi.Bulasiklari yıkamak icin mutfaga gitti.Bir saat nasil gececekti.

5 yorum:

zehra dedi ki...

ay içim şey oldu:(

PALLAS dedi ki...

yaziyorum ama begenemiyorum bir türlü ezerocom cidden sey oldu mu yaaa:(

Doruk dedi ki...

Beğen bence bana da dokundu yazdıkların.

PALLAS dedi ki...

burcu saol canım ya..eleştirilerinizi bekliyorum.
öptüm

PALLAS dedi ki...

agul hanım,sizin gibi zekaaa sahibi bir dostu tahmin edemeyeceği sulara çekmek ne mümkün..değerli görüşlerinizi dikkatle okuyorum ve teşekkür ediyorum.
saygılarımla