Perşembe, Aralık 08, 2005

Zamani verimli gecirmek diye birsey var.Simdi diyelim ki calisan bir bireyiz.Ya da evdeyiz.Hic sorun degil.Eger icinde bulundugunuz sureyi iyi degerlendirebiliyorsaniz, yaptiginiz seye odaklanmissaniz ve bunu severek yapiyorsaniz o isin bitmesi sizin sandiginizdan daha kisa surecektir.
Hemen ornekleme yapalim mi?
Diyelimki aksam yenecek yemege karar verdiniz ve mutfaga daldiniz.Ne yapacaginizi biliyorsunuz,malzeme temini yapilmis.Tek yapacaginiz araya baska seyler sokmadan o ise odaklanmak.
Ya da ders calisacaksiniz ,bir saatte kac konu bitirebilirsiniz biliyormusunuz..?Ya da dosyalanmasi gereken bir bilgi var, bitirmeye niyet ettiginiz ve odaklandiniz. Ne kadar kisa surede bittigine inanamazsiniz.
Bu orneklerin tamamini yasadim, denedim oyle yaziyorum, kafadan atmiyorum yani.
Bence bizim sorunumuz istemek ya da ne istedigini bilmek.Biz bir cok alternetif arasinda bazen moda oldugu icin ,bazen birilerinin gazina geldigimiz icin bazende baska sebeplerden dolayi istedigimiz seyi degilde belli etmeden dayatilani seciyoruz.İs, ask,esya hersey dahil buna.Oyle oluncada belli bir zaman sonra bunaliyoruz.Cunku gercekte yapmak istedigimiz bu degil.Doldurusa geldik bir hayat sectik.Bunalinca yapmayi erteliyoruz, erteledikce birikiyor,biriktikce ustesinden gelinmez bir hal aliyor.Sonra diyoruz ki bu hayati hak etmiyorum.
Evet etmiyoruz..Dayatilmis yasamlari haketmiyoruz.Elbette bu salt bizim sucumuz degil cocuklugumuzdan gelen bir surec bu.Ama bundan sonra belki kim, ne olmak ya da yapmak istiyorsa onu yapmasina izin verirsek daha mutlu insanlar oluruz.
Misal kizkardesim, okulu bitirdi ve dediki "ben evlenecegim ,evimle ve bebemle ilgilenecegim, calismayacagim ,bu bana gore degil"
Aynen oyle yapti.Tum yasitleri calisan kiz,guclu kadin imajini cizmeye calisirken o tercihini koydu ortaya ve yapti.Yillardir bu seciminden dolayi bir kere bile pismanlik duydugu olmadi.Cunlu biliyor ki guclu olmak kisilikle ilgili calisip calismamak onu besleyen bir unsur sadece.Bu tavri icin ona hep saygi duydum.Ben asla yapamam ama o yapti ve mutlu.Ben de boyle mutluyum.
Demek istedigim bu .Yapmak istedigimiz seyi yapalimDaha uretken oluruz.Daha ozgun seyler cikar ortaya.Asla is disiplinim herkesinki gibi olmadi..Olmuyor yapamiyorum.Musteri gorusmem var ise onu iyi bir moralle yapiyorum.Isimi mutlaka yapiyorum ama zaman icindeki dagilimlarini ben ayarliyorum.Biliyorum o gun o is bitecek.Sabahin ilk saatleri ya da son dakika, sure bir gun.Ben yapmak istedigim saati seciyorum ve ne yalan soyleyeyim daha iyi is cikariyorum.Elbette is disiplini var ama isin icindeki yogunluk derecelendirmeleri bana ait ve son derece disiplinsiz.
Simdi bu yaziyi yazmasaydim rahat edemezdim.Bu yaziyi yazarkende bir kac gorusme yaptim, randevularimi ayarladim bos durmadim.
Yazimi yazdim rahatladim,yazarken yuzumde tebessum oldugunu farkettim.Eylemlerim devam edecek...Pisman degilim...Yasasin halklarin ozgurlugu! yasasin mutlu toplumlar..! yasasin uretken toplum...! Yasasin yemek yemeeeeeeekkkkk!!!

1 yorum:

zehra dedi ki...

evet haklısın bazen de seçersin bir hayat etraftakiler rahat bırakmaz. bak reklamlarda bile ne diyo çocukta yaparım kariyerde hadi leyn:p